poniedziałek, 5 maja 2014

Jak zacząć biegać?

1. Na początek trochę motywacji, czyli efekty jakie przynosi regularny jogging.

  • uwalnia hormon szczęścia i doprowadza do "biegowego orgazmu"
  • obniża tętno i ciśnienie tętnicze
  • modeluje sylwetkę
  • zwiększa wydajność organizmu
  • spala tłuszcz
  • daje mnóstwo energii
  • poprawia samopoczucie
  • znika cellulit
  • daje poczucie, że możesz wszystko
2. Jak zacząć biegać?
Po pierwsze potrzebujesz trzech rzeczy: butów, miejsca do biegania i chęci:) Po drugie zacznij od spacerów w szybszym tempie, marszu czy marszobiegu. Jeśli biegasz regularnie przebiegnięcie 15 min bez przystanku  nie będzie problemem, natomiast jeżeli zaczynasz (wiem, to z własnej autopsji) po 10 min nie możesz złapać oddechu.
3. Chęci i motywacja.
Najciężej jest się ubrać i wyjść z domu, później idzie już z górki. Ważne jest żebyś ustali sobie cele np. dzisiaj biegnę do tego budynku czy biegam dziś 1 km. 
Pamiętaj: Metoda małych kroków jest najlepsza!
4. Co z rozgrzewką, rozciągać się czy nie?
Oczywiście, że tak. Ale zawsze po bieganiu, nigdy przed.
Mam nadzieję, ze pomogłam i zmotywowałam Was do biegania. Oczywiście nie jestem trenerką, więc te porady nie będą w pełni profesjonalnie, ale wierzę, że się przydały:)
Pozdrawiam i BIEGAMY!

11 komentarzy:

  1. Oj biegamy, biegamy ! :D
    Ja też już biegam i bardzo przydatny post ;)
    Trzymaj się :*

    OdpowiedzUsuń
  2. Wielkie dzięki! Zmotywowałaś mnie, nawet bardzo! Ja strasznie chcę biegać, ale zazwyczaj wygląda to tak: "Sama...? To tak głupio... tyle ludzi do okoła..." Teraz jest czas żeby wziąć sprawy w swoje ręce i przestać polegać na innych!
    Trzymaj się chudo skarbie! :* <33

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetna notka! Widać, że biaganie naprawdę sprawia Ci przyjemność, a to tylko zachęca! Jak tylko zrobi się nieco cieplej (nienawidzę zimna ugh) to zaczynam biegać, dziękuję za motywację x

    OdpowiedzUsuń
  4. Robisz jakąś serię przewodników, czy jak? :)
    Same pozytywy z biegania :)
    Pozdrawiam =]

    OdpowiedzUsuń
  5. Racja z tym że najgorzej wyjść z domu ...też tak mam :-) powiedz dlaczego najlepiej rozciągać się po bieganiu? pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czytałam ostatnio, że badania pokazały iż rozciągania przed bieganiem może powodować wiele kontuzji.
      Ja na przykład rozciągam się (lekko) po 4-5 km przez ok. 5 min i później po przebiegnięciu trasy.

      Usuń
  6. Mogę truchtać, mogę chodzić, ale kiedy zaczynam biegać, bo dwóch minutach mam zadyszkę. Chociaż uniwersytecką bieżnię mam pod oknem, a i buty znajdę, to nie brak chęci, a wizja bólu i kolki przeraża mnie najbardziej.
    Ale, ale.. Ja nie o sobie miałam. Dobra notka, widać, że lubisz biegać, aż miło czyta się takie rzeczy. I zachęca to, muszę przyznać, bo tu chyba nie tylko o chęci chodzi, ale o nastawienie, a tego typu 'małe' wpisy pomagają przemyśleć motywacje.

    OdpowiedzUsuń
  7. ciągle obiecuję sobie, że zacznę biegać, ale jakoś nie mogę rzeczywiście zacząć. udało mi się za to zacząć odchudzanie - bezczelnie zaproszę więc na mojego nowego bloga: www.50-70.blogspot.com :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam biegać! Niestety, przez to że byłam w szpitalu nie mam takiej możliwości :( Ale kiedy będę mogła, na pewno do tego wrócę :D

    http://curse-of-life.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja bym jeszcze dodała, że na początku trzeba biegać jak najwolniej, wtedy przebiegnie się więcej. No i wiadomo, że im wiecej, tym motywacja wieksza. :)
    Tez zaczelam biegac,ale jakos ostatnio pogoda nie dopisuje i lenistwo przywiazalo mnie do lozka :(

    OdpowiedzUsuń
  10. Najlepsze na świecie, nic tak nie spala i nie motywuje jak bieganie :3

    http://mrocznastronaoduchdzania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń