wtorek, 15 października 2013

Niwelowanie uczucia głodu.

1. Pamiętaj, że kiedy jesteś głodna i nie jesz to znaczy, że chudniesz... 
2. Jedz tak wolno jak tylko potrafisz. 
3. Myśl intensywnie nad tym, co właśnie jesz. Użyj swojej wyobraźni. Pomyśl, jaką drogę musiało przejść to jedzenie zanim trafiło do twoich ust... 
4. Pij czarną kawę na czczo, nie będzie ci się chciało po tym jeść, a ponadto kofeina dostarczy ci energii. Mleko dodane do kawy łagodzi jej kwasotwórcze właściwości. 
5. Wypijaj filiżankę ciepłej herbaty przed każdym posiłkiem, dzięki temu zjesz mniej, bo szybciej poczujesz się najedzona. 
6. Między posiłkami pij ciepłe herbatki bez cukru. 
7. Kiedy odczuwasz głód, a przy tym ból żołądka, napij się gorącej herbaty miętowej. 
8. Pij zieloną herbatę, podobno pozwala na spalenie dodatkowych 110 kcal. 
9. Wypijaj szklankę ciepłej wody na ok. 10 minut przed każdym posiłkiem. Przyspieszy i ułatwi trawienie. Będzie Ci się po niej chciało mniej jeść. 
10. Woda przyspiesza trawienie, a prawidłowe trawienie zapobiega atakom głodu. Wypijaj szklankę wody co godzinę, to sprawi, że będziesz czuła się pełna. 
11. Woda zapobiega przemęczeniu i głodowi - kiedy jesteśmy zmęczeni, jemy więcej. Wynika to z odwodnienia. 
12. Sama woda nie tuczy, bo nie ma kalorii. Jednak picie jej podczas posiłku ułatwia trawienie, co sprawia, że możemy zjeść więcej. 
13. Po przebudzeniu i przed snem pij niegazowaną wodę mineralną, aby wypłukać resztki produktów przemiany materii (to sposób modelek na nienaganny brzuch). W ciągu dnia, oprócz wody, pij też zieloną herbatę lub ziółka (np. rumianek i miętę). 
14. Pamiętaj, że „głód trwa tylko jedną minutę”. Spróbuj się czymś zająć, by o nim zapomnieć. Zamiast jedzenia możesz na przykład: uczyć się, odrobić zadanie domowe, malować, przeczytać książkę, posprzątać pokój, posiedzieć na necie, pooglądać TV, poćwiczyć, wziąć prysznic etc. 
15. Kiedy czujesz się naprawdę głod.
16. Wieczorem, gdy szczególnie doskwiera Ci głód, „nakarm się snem”. Powiedz to sobie, to pomaga. Rano poczujesz się lepiej. 
17. Kiedy burczy ci w brzuchu, zwiń się w kłębek, to czasem pomaga. 
18. Nie zachęcam do palenia, ale nikotyna zabija uczucie głodu na pewien czas.
19. W domu nie może zabraknąć wody i senesu. To nieprawda z tym chlebem i solą...
 

4 komentarze:

  1. dodaje Cię do obserwowanych ;) jesli bedziesz miała czas to wpadnij do mnie przyda mi sie wsparcie ;]
    http://rudaanna.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. dziękuję, że to napisałaś. właśnie miałam iść do kuchni i coś zjeść, przez co zawaliłabym całą swoją dietę. wspaniałe rady, czas zacząć je stosować.

    OdpowiedzUsuń
  3. Te motylkowy rady nie raz mi ratowały dietę ! Mam je wszystkie napisane w telefonie. Gdy czuję, że będzie napad, albo moja głowa krąży między półkami z jedzeniem, otwieram plik, czytam... i jest o niebo lepiej !!

    OdpowiedzUsuń