poniedziałek, 28 października 2013

Zmieniłyście się...

Mój ostatni post namieszał trochę. Czytając Wasze komentarze zdałam sobie sprawę, że zupełnie inaczej patrzycie na Anę. Chcecie żyć fit, być zdrowe i to jest mega fajne, ale zastanawiam się, gdzie się podziała Wasza walka o wychudzone ciało.
Od czasu do czasu mam zmianę poglądów, myślę: Walić to wszystko!, ale po jakimś czasie to znowu wraca. Nie mogę sobie wyobrazić, że mogłabym coś jeść publicznie, czy nie zanotować swojego bilansu w notesie.
Z jednej strony jestem z Was bardzo dumna, że dałyście radę i zaczynacie myśleć jak normalni ludzie, ale z drugiej zastanawiam, co przyczyniło do tak radykalnej zmiany opinii.  Naprawdę nie chciałybyście być chude, tak jak te dziewczyny ze zdjęć?
Pozdrawiam  i trzymam za Was kciuki, za Wasze lepsze życie!
PS. Nie chcę nikogo obrazić tym postem, po prostu piszę, co myślę.

niedziela, 27 października 2013

Zdjęcia dające do myślenia...

Komentarz Karoliny dał mi wiele do myślenia. Dlatego postanowiłam pokazać Wam parę fotografii, które skłaniają do refleksji. 

niedziela, 20 października 2013

Alfabet motylka.

A – Anoreksja, moja królowa- upadły Anioł, który niszczy moją duszę
B – Bulimia, moja koleżanka i Bezsilność, co wkrada się w życie
C – Chudnięcie, im więcej tym lepiej…
D – Doskonałość, zawsze daleka
E – Egoizm, wcale nie myślę tylko o sobie/ ED zaburzenia odżywienia
F – Figura,wciąż nie ta upragniona 
G – Głodówka, szczyty wytrzymałości
H – Hamowanie głodu tabletkami…
I – Izolacja, tylko ja i Ana
J – Jedzenie, surowo zabronione!
K – Kalorie, obsesja liczenia i Kłamstwo, które jednak triumfuje
L – Lustro, którego oblicze sprawia rozpacz
Ł – Łzy, płynące po twarzy
M – Miłość do Anoreksji i kości/ Męczarnia przez katowanie się ćwiczeniami
N – Nienawiść do swojego ciała
O – Obiektywne spojrzenie, którego mi brak
P – Pragnienie, bycia piękną
R – Restrykcje wobec samego siebie i Realizm, którego nie znajdziesz we mnie
S – Satysfakcja, jest cudowna
T – Thinspiracje, które pomagają/ Thin, do tego dążę
U – Ukrywanie niejedzenia, ciągły stres
W – Ważenie się, chwila niepewności
Z – Zero, wymarzony rozmiar/ Zniszczenie, ono nie tylko mnie ale i was rujnuje 

wtorek, 15 października 2013

Niwelowanie uczucia głodu.

1. Pamiętaj, że kiedy jesteś głodna i nie jesz to znaczy, że chudniesz... 
2. Jedz tak wolno jak tylko potrafisz. 
3. Myśl intensywnie nad tym, co właśnie jesz. Użyj swojej wyobraźni. Pomyśl, jaką drogę musiało przejść to jedzenie zanim trafiło do twoich ust... 
4. Pij czarną kawę na czczo, nie będzie ci się chciało po tym jeść, a ponadto kofeina dostarczy ci energii. Mleko dodane do kawy łagodzi jej kwasotwórcze właściwości. 
5. Wypijaj filiżankę ciepłej herbaty przed każdym posiłkiem, dzięki temu zjesz mniej, bo szybciej poczujesz się najedzona. 
6. Między posiłkami pij ciepłe herbatki bez cukru. 
7. Kiedy odczuwasz głód, a przy tym ból żołądka, napij się gorącej herbaty miętowej. 
8. Pij zieloną herbatę, podobno pozwala na spalenie dodatkowych 110 kcal. 
9. Wypijaj szklankę ciepłej wody na ok. 10 minut przed każdym posiłkiem. Przyspieszy i ułatwi trawienie. Będzie Ci się po niej chciało mniej jeść. 
10. Woda przyspiesza trawienie, a prawidłowe trawienie zapobiega atakom głodu. Wypijaj szklankę wody co godzinę, to sprawi, że będziesz czuła się pełna. 
11. Woda zapobiega przemęczeniu i głodowi - kiedy jesteśmy zmęczeni, jemy więcej. Wynika to z odwodnienia. 
12. Sama woda nie tuczy, bo nie ma kalorii. Jednak picie jej podczas posiłku ułatwia trawienie, co sprawia, że możemy zjeść więcej. 
13. Po przebudzeniu i przed snem pij niegazowaną wodę mineralną, aby wypłukać resztki produktów przemiany materii (to sposób modelek na nienaganny brzuch). W ciągu dnia, oprócz wody, pij też zieloną herbatę lub ziółka (np. rumianek i miętę). 
14. Pamiętaj, że „głód trwa tylko jedną minutę”. Spróbuj się czymś zająć, by o nim zapomnieć. Zamiast jedzenia możesz na przykład: uczyć się, odrobić zadanie domowe, malować, przeczytać książkę, posprzątać pokój, posiedzieć na necie, pooglądać TV, poćwiczyć, wziąć prysznic etc. 
15. Kiedy czujesz się naprawdę głod.
16. Wieczorem, gdy szczególnie doskwiera Ci głód, „nakarm się snem”. Powiedz to sobie, to pomaga. Rano poczujesz się lepiej. 
17. Kiedy burczy ci w brzuchu, zwiń się w kłębek, to czasem pomaga. 
18. Nie zachęcam do palenia, ale nikotyna zabija uczucie głodu na pewien czas.
19. W domu nie może zabraknąć wody i senesu. To nieprawda z tym chlebem i solą...